Loading...
İletişim

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

İşletmeci nedir? Nasıl olunur?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından ilgili hizmet türüne göre yetkilendirilen, yetkilendirmesi çerçevesinde elektronik haberleşme hizmeti sunan ve/veya elektronik haberleşme şebekesi sağlayan ve alt yapısını işleten şirkettir. İşletmeci olmak için BTK tarafından yetkilendirilmiş olunması gerekmektedir.

Yetkilendirme ile ilgili detaylar aşağıdaki linkte bulunmaktadır. https://www.btk.gov.tr/elektronik-haberlesme-yetkilendirme-icin-basvuru-adimlari

Toptan seviyede hangi hizmetleri Türk Telekom’dan alabiliriz?

Ses , Data , Genişbant, Ortak Yerleşim ve Tesis Paylaşımı başta olmak üzere Toptan seviyede hizmet alabileceğiniz tüm hizmetleri internet sitemizde yer almaktadır.

Müşteri Yöneticisi atanması için ne yapmam gerekir?

toptansatisplanlama@turktelekom.com.tr  adresine  e-posta iletmenizin ardından tüm konularda destek alacağınız Müşteri ve Teknik Müşteri Yöneticileriniz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Bize veya müşterilerimize özel kampanyalar var mıdır?

İşletmecilere sunduğumuz Kampanyaları internet sayfamızdan takip edebilirsiniz. Doğrudan İşletmeci müşterilerine/abonelerine yönelik kampanya yürütülmemektedir.

Kampanyalara gitmek için tıklayınız.

Türk Telekom, Genişbant (xDSL FTTx, THK) hizmetlerinde işletmecilere kurulum, teçhizat vb. desteği sağlamakta mıdır?

Türk Telekom tarafından xDSL , FTTx ve THK hizmetlerinde kurulum ve/veya teçhizat desteği verilmektedir. Konuyla ilgili ürünler kısımlarını inceleyebilirsiniz.

Sözleşme imza sürecinde hangi belgeler gereklidir?

Gerekli belgeler aşağıda yer almaktadır.

  • Şirket İmza Sirküleri
  • Vergi Levhası
  • Yetkilendirme Belgesi
  • Faaliyet Belgesi
  • Ticari Sicil Gazetesi
  • Oda Kaydı
  • Kimlik Fotokopisi
Özellikle kurumsal müşterilerimize kendi fiber optik kablomuz ile hizmet verebilmek için Türk Telekom’un sahadaki göz, menhol vb. altyapısını kullanabilir miyiz?

Türk Telekom ile “Türk Telekom Şebekesinde Altyapı Paylaşımı Sözleşmesi’ni imzalayıp sözleşmedeki ve “Türk Telekom Referans Tesis Paylaşımı ve Aydınlatılmamış Fiber Teklifi’ ndeki süreçlere uygun olarak kullanabilirsiniz.

Türk Telekom’dan uluslararası Noktadan Noktaya devre almak için ne yapmalıyım?

Türk Telekom grup şirketi olan Türk Telekom International firmasından destek alabilirsiniz.

https://turktelekomint.com/

Müşterilerime tahsis ettiğim xDSL ve FTTx devrelerime statik IP verebilir miyim?

XDSL ve FTTx ürünlerinde Statik IP Hizmeti bulunmaktadır. Söz konusu hizmete ait detayları aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz.

Statik IP Hizmetine gitmek için tıklayınız.

Müşterilerimize satış yapmak için Türk Telekom’a nasıl sipariş geçeceğiz? Siparişi ve sonraki süreçleri nasıl takip edeceğiz.

Genişbant Ürünleri için xDSL otomasyon sistemi, Data ürünleri için Olo Portal, THK ürünleri için Olo Portal den yapabilirsiniz.

Portallerle alakalı eğitim alabiliyor muyuz?

Sözleşmelerin imzalanması ve sistemlere erişim için tanımlamaların yapılmasından sonra Teknik Müşteri Yöneticinizden eğitim alabilirsiniz.

Portallere erişim için ek ücret ödememiz gerekiyor mu? Kaç kullanıcı alabiliyoruz?

Portallere 5 kullanıcıya kadar erişim ücretsiz olarak sağlanmaktadır.

Son kullanıcı arızaları nasıl giderilir? Portallerden giriş yapılıyor mu? Çağrı merkezinden destek alabilir miyiz?

İşletmecinin kendi ve müşterisinin sorumluluk alanındaki arızayı kontrol edildikten sonra arızanın Türk Telekom tarafında kaldığı değerlendiriliyorsa ilgili sistemler üzerinden arıza kaydı girilir. Girilen arıza kaydı sonrasında Türk Telekom ekipleri ürüne özel sorumluluk alanında arıza ıslah çalışması yapar.

Çağrı merkezi olan 444 8786(TPTN) den desteği alabilirsiniz.

İşletmeci özelinde fiyatlandırma mümkün mü?

Türk Telekom tarafından tüm işletmecilere ayrım gözetmeksizin eşit koşullarda hizmet ve fiyat sunulmaktadır.

Toptan hat kiralama(THK) nedir, Türk Telekom’ dan bu hizmeti nasıl alabiliriz?

Türk Telekom tarafından İşletmecilere, müşterilerine sunulmak üzere taşıyıcı ön seçimi kapsamında Türk Telekom santrali üzerinden PSTN, ISDN BA ve ISDN PA erişim hizmeti sunulmasıdır.

Bu hizmeti sunmak isteyen işletmecinin Türk Telekom ile  Sabit Telefon Arabağlantı Sözleşmesi ve Türk Telekom Toptan Hat

Müşterilerimize Wi-Fi hizmeti sunmak için Türk Telekom’dan hangi hizmetleri almamız gerekir?

Türk Telekom Wifi ürünlerinde göz gezdirebilirsiniz. 

Wifi ürünlerine gitmek için tıklayınız.

 

Türk Telekom ile Ses ve SMS ara bağlantısı yapmak istiyoruz, koşulları nelerdir?

Türk Telekom Ses ürünlerine göz atmak için tıklayın.

İşletmeciler Türk Telekom santrallerine kendi fiber optik kabloları ile nasıl giriş yapabilirler?

Öncelikle altyapı işletmeciliği hizmeti yetkilendirmesine sahip olmanız, Şirketimiz ile “Türk Telekom Şebekesinde Altyapı Paylaşımı Sözleşmesi’ni imzalamanız, F/O kablo ile giriş yapabilmek için de Türk Telekom binasında arabağlantı, VAE, YAPA veya KKD hizmetleri kapsamında kurulmuş bir cihazınızın olması gerekmektedir. Bina girişi ve bina içi bağlantılarınız Referans Ortak Yerleşim ve Tesis Paylaşımı Teklifi kapsamında Şirketimizce sağlanacaktır.

Hat değerlerini görüntüleyebileceğimiz bir portal var mıdır? Paketlerin upload/download’ları değiştirilebiliyor mu? AKN’leri değiştirilebiliyor mu?

Hat değerleri TTOYS sistemi üzerinden gözlemleyebilirsiniz.

Alsat yöntemiyle satışta paketler, Türk Telekom tarafından belirlenir ve paketin özellikleri değiştirilemez.

VAE/PT yöntemiyle satışta ise işletmeci kendi paket özelliklerini belirlemektedir.

Sistem ve Topoloji Konusunda Danışmanlık şeklinde destek olabiliyor musunuz?

Tarafınıza atanacak satış yöneticiniz ile talep detaylarınızı görüşebilirsiniz

Genişbant ürünlerinde Arıza ve aktivasyon için saha ekibi oluşturmak gerekiyor mu?

Ankastreye kadar olan arıza ve Kurulum işlemleri Türk Telekom tarafından gerçekleştirilmektedir. Ankastre sonrası için Evde Kurulum ve EliTT Hizmeti alabilirsiniz. 

AKN’leri nasıl sorgulayabilirim?

Xdsl portali üzerinde AKN sorgulama yapabilirsiniz.

AKN hizmeti Web servis entegrasyonu talep etmeniz halinde web servisle de sağlanabilmektedir.

İşletmecilere özel Çağrı Merkezi desteği var mı?

İşletmeciler için 444 87 86 (444TPTN) çağrı merkezini bulunmaktadır.

Toptan Erişim ve Arabağlantı Sözleşmeleri nedir? Kapsamında neler vardır?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylanan Referans Erişim ve Arabağlantı teklifleri esas alınarak hazırlanan ve Türk Telekom ile İşletmeciler arasında imzalanan sözleşmelerdir.

Sözleşme kapsamında; Ana Metin, Tanımlar, Topoloji, Hizmetin Sunumuna İlişkin Koşullar, Hizmet Seviye Taahhüdü, Gizlilik anlaşması, Ücretler ve Teminat usul esasları vb yer almaktadır.